Drukte bij Markertoer

• dinsdag, 07 okt 2014
  • Leestijd: 1 minuut

Het liefst zag de le Champion de ruim 300 fietsers de jubileumeditie van de Markertoer in retrostijl rijden. Al sinds de oprichting van de vereniging in 1969 staat deze populaire fietstocht jaarlijks op de kalender. 'Hartstikke leuk idee voor ons 45-jarig jubileum, maar ik fiets liever in een modern shirt; zeker op deze zonnige dag', aldus een van de vele fietsers.

Een belangrijke tussenstop was de Clubcorner van FC Volendam. Daar stond de auto van het Rode Kruis, moest een stempel gehaald worden en kreeg men een verfrissing. 'Prachtige tocht door deze omgeving. Natuurlijk doen we ook Marken aan.' Dat fietsen en voetballen uitstekend samengaan, bleek maar weer. Velen zagen het mooie doelpunt dat FC Volendam (o16) scoorde tegen Almere City FC. 'Heerlijk stadion, uitstekende keus van de organisatie om de stempelpost hier te doen', aldus een aantal echte sportvrienden.