(G)Oud Volendam deel 4: Niels Kokmeijer

• zaterdag, 06 dec 2014

Op 7 december komt (G)Oud Volendam bij elkaar. Om herinneringen op te halen en te praten over het huidige FC Volendam. Natuurlijk zien ze samen de wedstrijd tegen Telstar. Eén van hen is Niels Kokmeijer. Tussen 1999 en 2001 kwam hij 56 keer in actie voor FC Volendam. Hoe kijkt hij terug?

Bij FC Volendam zette Kokmeijer zijn eerste stappen in het profvoetbal: “Ik denk met een zeer positief gevoel terug aan mijn drie jaar bij Volendam. Het was voor mij het begin van mijn carrière”, vertelt hij. “Ook denk ik met veel plezier terug aan de periodetitel die we haalden bij Veendam”, kijkt hij terug op de wedstrijd in december 2000, waarin hij zelf tweemaal scoorde.

“Door de mooie en goede jaren bij Volendam kon ik de stap maken naar Heerenveen.” Door blessureleed kwam de aanvaller daar echter niet aan spelen toe. Via HFC Haarlem en Go Ahead Eagles moest Kokmeijer noodgedwongen een punt achter zijn carrière zetten, nadat hij een dubbele beenbreuk opliep.

“Na mijn carrière heb ik dan ook eerst bijna twee jaar gerevalideerd. Daarna ben ik manager van een sportmarketingbureau geworden. Vervolgens bondscoach van het Nederlands Beach Soccer Team. Zijdelings ben ik ook betrokken bij projecten voor de Johan Cruijff Foundation en daar ben ik inmiddels ook docent”, somt Kokmeijer zijn bezigheden op. De voormalig aanvaller heeft de afgelopen jaren absoluut niet stil gezeten.

Ook FC Volendam is hij nog niet vergeten, recent had hij nog contact met oud-ploeggenoot Misha Salden, tegenwoordig technisch coördinator bij FC Volendam: “We hadden contact over een eventuele stage bij FC Volendam, maar door diverse werkzaamheden is dit uiteindelijk helaas niet tot stand gekomen.”

Zondag tijdens FC Volendam – Telstar is Kokmeijer toch weer even terug in het Kras stadion. Met ruim 120 andere oud-spelers en -trainers zal hij getuige zijn van een hopelijk schitterende Noord-Hollandse derby.