Jeugdverslagen 4 oktober

• zondag, 05 okt 2014

RJO/FE Excelsior A1 - FC Volendam A1 (2-4)
FC Volendam A1 weet eindelijk weer het doel te vinden

Na twee verliespartijen op rij pakte FC Volendam A1 zaterdagmiddag eindelijk weer drie punten. In Rotterdam was Excelsior A1 het slachtoffer van de Volendamse dadendrang. Een prima overwininning met vier doelpunten, maar FC Volendam had de score nog veel hoger kunnen laten oplopen. In ieder geval haakt ons team door deze overwinning en het puntverlies van de concurrentie weer aan bij de top en blijft het volop meedoen in de strijd om de bovenste vier plaatsen.

{foto1}

Hoewel de trainer zijn manschappen nog zo goed had geïnstrueerd, was het kennelijk nog niet helemaal tot iedereen doorgedrongen, want al in de tweede minuut gebeurde precies waarvoor hij zo nadrukkelijk had gewaarschuwd. Een vrije trap, richting tweede paal, werd met het hoofd verlengd en verdween in doel, 1-0. In de elfde minuut was het zelfs bijna 2-0, maar gelukkig eindigde het harde schot in het zijnet. Volendam maakte er tot dan toe in verdedigend opzicht een potje van. De trainer had letterlijk voorgekauwd hoe te handelen, maar daar kwam in de praktijk vooralsnog helemaal niets van terecht. Langzamerhand drong gelukkig toch het besef door dat men uit een ander vaatje moest gaan tappen om het tij te keren. Na ruim een kwartier spelen leverde dit succes op. Gijs Smal kwam op over de linkerflank, ontving de bal van Jamie Jacobs en gaf een prima voorzet op de bij de tweede paal vrij staande Salim Mansouri. Uit zijn breed gelegde kopbal liet Levy van Nispen de bal met binnenkant voet in het doel verdwijnen, 1-1. Halverwege de eerste helft verstapte Bas Quist zich en kwam Kevin Owusu Asare hem vervangen. Kort daarop scheerde een vrije trap van Gijs Smal net langs de verkeerde kant van de paal. Volendam kreeg steeds meer grip op de wedstrijd, maar zagen de Kralingers toch een paar keer gevaarlijk worden. Met name de snelle en behendige buitenspelers maakte het onze backs af en toe flink lastig. De beste kansen waren niettemin voor Volendam. Salim had tien minuten voor rust moéten scoren. Een mooie aanval, helemaal van achteruit opgebouwd, bracht hem alleen voor de doelman, maar het duurde net even te lang, zodat een verdediger er nog net de punt van zijn schoen tegen kon krijgen. Nog geen minuut later was Levy minstens zo kansrijk, maar hij schoot de bal voor het doel langs. Hij herhaalde dat vijf minuten voor rust. Ook nu kwam hij in een één tegen één situatie met de doelman, maar wederom schoof hij de bal langs de paal over de achterlijn. Op slag van rust nog een kans voor de thuisploeg, maar het schot werd tijdig gekraakt.

{foto2}

Direct na rust bleek dat Volendam de wedstrijd naar zich toe ging trekken. Er werd wat verder terug uitverdedigd en de vaardige buitenspelers kwamen er niet meer langs. In aanvallend opzicht wist Volendam een aantal malen goed door te komen over het middenveld, richting de buitenspelers Kevin en Salim. Na een tweetal grote kansen vormde een aanval over de linkerkant de inleiding tot de 1-2. De doorgekomen Jamie legde de bal, op rand 16 meter, terug op de naar binnen getrokken Salim. Met een geplaatst schot, waar een vervelende stuit voor de keeper in zat, zette hij zijn team op voorsprong. Na deze goal werd Volendam nog dominanter en wist het mogelijkheden te creëren via onder andere Levy en Gerry. In de 65e minuut wist Volendam de bal rondom de middenlijn te veroveren. Kevin Owusu Asare werd direct over de linkerkant van het veld weggestoken. Met een afgemeten voorzet op Levy wist diezelfde Levy de bal keihard tegen de touwen te jagen, 1-3. Na dit doelpunt was Excelsior volledig gebroken en kwam Volendam met een aantal prachtige aanvallen door. Nog geen twee minuten later was het weer raak. Met een prachtig hakje in de 16 van Excelsior zette Gerry Vlak spits Levy vrij voor de keeper. Levy schoot de bal andermaal onberispelijk binnen, 1-4. Hierna wist Volendam wederom tweemaal vrij voor de keeper op te duiken. Onder andere de sterk verdedigend spelende Mike, die oog in oog met de keeper net langs de paal schoot. In de extra tijd wist Excelsior vanuit het niets nog een knappe goal te maken. Daarmee kwam de eindstand op 2-4.
Komend weekend gaan wij voor de beker op bezoek bij Vitesse A1 in Arnhem. Inzet is een plek bij de laatste 8. De eerstvolgende competitiewedstrijd is over twee weken thuis tegen AFC A1.

KLIK HIER VOOR DE FOTO'S

Scoreverloop:
- (’02) 1-0 RJO/FE Excelsior A1
- (’16) 1-1 Levy van Nispen
Ruststand: 1-1
- (’57) 1-2 Salim Mansouri
- (‘65) 1-3 Levy van Nispen
- (‘66) 1-4 Levy van Nispen
- (’90) 2-4 RJO/FE Excelsior A1

Opstelling FC Volendam A1:
Bas Veen, Mohamed Betti (85. Florian Toen), Nick Zeijlmans, Daan Klinkenberg, Gijs Smal (79. Randy Ababio), Gerry Vlak, Salim Mansouri (71. Rodney Smorenberg), Jamie Jacobs, Levy van Nispen, Mike Dooyeweerd, Bas Quist (21. Kevin Owusu Asare / 75' Nick Runderkamp)

Gerard Veeken

FC Volendam o16 - Almere City FC o16 5-0
Zaterdag was de wedstrijd tegen Almere en de eerste tien minuten waren nog best redelijk van onze kant met wat kansen. We kwamen voor rust met 1-0 voor door een schitterende goal van Wessel die de bal van 24 meter stijf in de verre bovenhoek schoot.
Na in de rust bepaalde afspraken te hebben aangehaald schoten we als een komeet uit de startblokken en binnen zes minuten na rust was het 3-0 voor ons. Kevin en Wessel waren de doelpunten makers en daarna waren we heer en meester en voornamelijk omdat we de bal nu goed lieten rond gaan, in beweging waren en het veld groot maakten in balbezit en we goed druk op de bal gaven steeds. Uiteindelijk wonnen we met 5-o door twee goals van Max die twee goede acties van Stephan goed afmaakte. Een dik verdiende overwinning en wanneer we de eerste helft ook de afspraken waren nagekomen was de uitslag vele malen hoger geweest.

37e minuut 1-0 Wessel Stuijt
rust
43e minuut 2-0 Kevin van Gasteren
46e minuut 3-0 Wessel Stuijt